The Strokes lançam novo single “Brooklyn Bridge To Chorus”

 

E se os Strokes tentassem fazer algo parecido com o … Daft Punk? Certamente o resultado seria próximo da novíssima canção lançada pelo grupo, “Brooklyn Bridge To Chorus”.  Ela é mais uma faixa que antecipa a chegada do novíssimo álbum, “The New Abnormal”, que tem data de chegada prevista para o próximo dia 10 de abril.

 

Na verdade, o clima da canção evoca alguns timbres que o duo francês usou em seu último trabalho, “Random Acess Memory”, de 2013, mas é totalmente inserido nas inspirações e influências dos Strokes, centradas nos anos 1980.  A faixa tende a crescer bastante ao vivo.

 

 

One shot is never enough
I just wait for us to go in circles
A lifetime of giving my all for you, hostile
Give me a break, I take two sips from my bottle and chill

First he would tell me I’m a friend
Actually no thanks, I’m Okay
Then he would send weird looks my way

I want new friends, but they don’t want me
They’re making plans while I watch TV
Thought it was you, but maybe it’s me
I want new friends, but they don’t want me

And the 80’s song, yeah how did it go?
When he said this is the beginning of the best years even though
False.
Break

One shot is never enough
I just wait for this to go into circles
In the distance from my room is anything so necessary
I was thinking about that thing that you said last night, so boring

And the 80s bands, where did they go
Can we switch into the chorus right now

I want new friends, but they don’t want me
They have some fun, but then they just leave
Is it just them? Or maybe all me?
Why my new friends, don’t seem to want me

It hurts my case, but that’s ok
It hurts my case, but that’s ok
Dancing on a moonbeam
on and on and on and on and on

The deeper I get the less that I know
That’s the way that it goes
The less that I know the deeper I go
Juliet I adore
The deeper I get the less that I know
Diminishing returns

All I want to say
On another song
On another day

 

CEL

Carlos Eduardo Lima (CEL) é doutorando em História Social, jornalista especializado em cultura pop e editor-chefe da Célula Pop. Como crítico musical há mais de 20 anos, já trabalhou para o site Monkeybuzz e as revistas Rolling Stone Brasil e Rock Press. Acha que o mundo acabou no início dos anos 90, mas agora sabe que poucos e bons notaram. Ainda acredita que cacetadas da vida são essenciais para a produção da arte.

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